Keresés ebben a blogban

vasárnap, május 04, 2014

Május 2., a szerelés ünnepe

Miután a kormány ügy javarészt megoldódott - dudám mondjuk még mindig nincs - úgy döntöttem, hogy a következő lépés a benzinszag eltüntetése és a fogyasztás megjavítása lesz. Ekkor még úgy gondoltam, hogy a kettő összefügg, és fel is állítottam egy gyönyörű elméletet a felül szitává rohadt benzintankról. Pénteken legurultam az Alfariumba, és az őslakosok segítségével megkezdtem a tank eltávolítását. Lefelé viszonylag gond nélkül jött le a fura formájú "kanna". Persze az utolsó pillanatban sikerült egy nagyobb löttyintésnyi üzemanyagot a padlón is elhelyezni, amitől népszerűségem nem várt magaslatokba hágott. A nagyobb problémával azonban csak ezután szembesültünk. A tankon egy hajszálrepedés nem sok, annyi sincsen. Forgattuk, nézegettük, törölgettük, hogy valahol biztosan ereszt, de nem. De akkor mitől fogyaszt sokat? És mitől van benzinszag az autóban???
A második kérdésre Peti hamar megtalálta a megoldást. A betöltő csőnek a felső végénél van egy nagyobb átmérőjű csöcs. Ez a benzintank tetejére van beköltve. Én azt hittem, hogy a levegőzést a tanksapkán keresztül oldják meg, ezért nem is keresgéltem további kiágazásokat. Azonban a valóság úgy néz ki, hogy a betöltő cső tetején van egy másik, kisebb csöcs, ahonnan egy vékonyka csövet kell a szabadba kidugni. Ezzel mindjárt két dologra is fény derült:
1.) Meg van a benzinszag oka.
2.) Egyáltalán nem biztos, hogy a magas fogyasztás és a benzinszag között bármiféle összefüggés van.
Ezen kívül a benzinbetöltő cső volt a vártnál repedezettebb, de nem valószínű, hogy ott ténylegesen bármi elfolyna. A szuszogóra kerestünk kicsi csövet, majd Ali kerített egy turbócsövet a betöltő helyett is. Ezekkel nekiálltam összerakni a rendszert. Először gondosan kiöntöttem a tankban lévő benzint egy kannába. A "jól kifogyasztott" tankban persze még egy csomó üzemanyag volt, ami mindenképp jobb, hogy nem a nyakamba ömlött. A pesszimisták által előrejelzett 2 órás visszaszerelési időt simán vertem a másfél órás küzdelmemmel, ami közben természetesen elátkoztam az összes Giovannit, aki a megoldást kitalálta. Bezzeg a Ladában rendesen a csomagtartóban van a tank ;)
Végülis összeállt a jármű, sikerült a benzincsöveket is helyesen visszakötni, sőt járulékos előnyként észrevettem, hogy 2 kipufogó tartó izé el van szakadva, így azokat is pótoltuk, valamint állítottam a kéziféken is, ha más a levegőben volt az öregúr segge.
A hazaút alapján elmondhatom, hogy a benzinszagot valószínűleg sikerült eltűntetni, a fogyasztást még nem tudom, viszont a benzinszintjelző a 0 és a 4/4 között cikázik. Most vagy mégsem mindegy, hogy melyik vezetéket hova dugom, vagy valami más romolta el magát.

Nincsenek megjegyzések: