Keresés ebben a blogban

vasárnap, november 14, 2010

Hűtőventillátor

37770 km

Tegnap a hűtőventillátorom úgy döntött, hogy megáll. Ennek okán a motor felforrt. A megállás oka gyaníthatóan a ventillátorba szorult gallyacska volt, de a motornak nyilván nem tett jót az álldigálás.

Ma tehát úgy döntöttem, szerelünk. Sárhányó levesz, hűtő előredönt, ventillátor leszed. Mikor itt jártam jutott eszembe, hogy a biztosítékot meg sem néztem. Nosza rajta, 10A, kiégve. Gyors csere, majd járatás következett. A megfelelő pillanatban a ventillátor elindult, ám hangja egy remek kereplőével vetekedett, és ezzel párhuzamosan a sebessége közel 0-ra csökkent. Akkor ez nem nyert.

Gyorsan szétbontottam a ventillátort, sok érdekeset nem találtam, de kipucoltam a motort magát is. Ezután összeraktam, és bekapcsolás után a motort szolgáló biztosíték egy halk pukkanással megadta magát. Asszem nem sikerült. Most tehát jön a B terv. Szerezzünk ventillátort....

Update:
A fékcsöveket elvezettem, betekertem kábelrendező spirállal. Aztán lecseréltem a felső kuplung munkahengerem az Ebay-ről vásároltra....illetve csak cseréltem volna, mert az 'új' EXC-re való, és nem fér el a kormánykapcsolóktól. Arghh.

Update:

Megszereztem Colos törött ventillátorát Ócsáról. Abban minden törött volt, csak a motor ép. Nekem meg pont fodítva. Juhúúúúú, és megy :)

Nincsenek megjegyzések: