Ma reggel apósommal levonultunk, és szégyenszemre kötélvégen visszavonszoltuk a Fityót a ház elé. Ötlet továbbra is semmi, de legalább ketten voltunk. Így elvégezhettem a szikrateszteket. Pista bácsi indítózott, én meg a gyertyakábelekkel inzultáltam a blokkot. A 4-es hengeren általában szikrázott, a többin inkább nem. Akkor haladjunk visszafelé. A trafóból jön-e szikra? Nem. De. Nem. De igen. Mivan? Hát ez. Hol jött, hol nem. Töprengtünk, indítóztunk, nézelődtünk. Aztán a nagy gondolkodásban rátámaszkodtam a trafóra. Hű +!%/+!/%+!%/! Ez forró!
De miért? Elindult a logikázás. Valószínűleg a henger letestelése, és egy félholt trafó lehetett az ok. Vagy nem. Haynes manual elő, csak a hangulat kedvéért. Nézegetem, olvasgatom, após is nézegeti. Ő nem beszél angolul, nem olvasgatja. Mindegy is. Közben nézegetem a trafót. Van rajta egy + jel. Onnan megy a kábel az elosztóba. Dehát az elosztó az testel! A + a gyújtáskapcsolótól kéne jöjjön! Megnéztem százszor. Majd megmértem. Mivel a primer tekercs 3 ohm, a szekunder meg 8 kohm, így nehezen megállapítható méréssel, hogy melyik melyik. Egy életem, egy halálom, megcserélem.
Csere után após indít, és nyenyenye-drrrr-nyenyenye. Húmondom, ebből lesz valami. Cseréljünk helyet! 10 fordulat után az autó beindul. Kicsit köhögve, nehezen, de saját magától megy. Nem is csoda, a hengerekben lehet vagy 3l benzin. De aztán kitisztult. És jár. És leállítom, és elindul. És jajdejó.
Mi történhetett? Nem tudom. Gondolom a trafó tévedésből fordítva lett bekötve. Talán már ezért nem lett a blokk leföldelve, mert úgy nem indult. Így meg igen. Vagy nem tudom. De persze akkor még mindig rejtély, hogy pénteken mitől indult? Ettől a dologtól sokat várok. Reményeim szerint:
- Jobban fog indulni
- Szebben fog járni
- Talán még kicsit kevesebbet is fog fogyasztani. De ez már a science fiction kategória. Most örvendjünk mind :)
Majd holnap megírom, miért nem megy :D
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése