A mai napot megint a Fiatra szántam. Na jó, nem az egész napot, de legalábbis a délután egy részét. Alapvetően két hibával küzdök. Az egyik a fogyasztás. Az amúgy kiváló jármű száz kilométeren mintegy tíz liter ólommentes benzint fogyaszt el, ólom adalékkal dúsítva. Ez pedig nem kevés. Próbálkoztam a karbi tisztítással, illetve az úszószint csökkentésével, de minimális, vagy semmilyen eredménnyel. A másik egy anyagilag kevésbé zavaró, de a mindennapi használatot durván megnehezítő hiba, miszerint az autó melegen nem indul. Konkrétan át sem tudja forgatni a motort.
Szokás szerint nagy lendülettel, de nulla ötlettel láttam munkához. A valahogy majd csak lesz vonalon elindulva szétszedtem a karbit, kipucoltam minden egyes fúvókát, törölgettem, nézegettem, időnként még hümmögtem is. Aztán összeraktam. Az autó beindult, szépen járt is. Gyanús, hogy a fogyasztás ettől nem lesz sokkal jobb :-) de a közérzetem igen, úgyhogy ugrottunk is a második hibára.
Szerencsére eddigre megjött Rita, igy amíg ő indítózott, addig én a motortérben méricskélhettem. Az akku negatívhoz képest az akku pluszon 11.3V, ami nem vész. Az indítómotoron detto. Eddig jó. Viszont a negatívhoz képest a motorblokkon 2.5V! Hoppá, nincs rendesen letestelve a blokk. Az így megmaradó 9V már simán kevés az induláshoz. De hova lett a negatív? Akkutól elindul, lemegy a blokk mögé, ott egy csavar, másik kábel, az meg....bazmeg! A másik vége lóg a semmiben. Nézegettem, de nem igazán találtam meg, hogy hova való. Végülis, mivel a vas jól vezeti az áramot, hát kerestem egy nekem szimpatikus anyát - ha jól sejtem, a kipuff leömlő hővédőjének a középső tartóját - és odacsavaroztam. A feszültségkülönbség hirtelen 0.1-0.3V lett, ami már vállalható érték. Aztán majd a szakemberek megmondják, hova is való ténylegesen.
4 megjegyzés:
Inkább a kuplungház valamelyik rögzítő csavarja alatt szokott lenni, vagy közvetlenül az indító felfogatásánál. Üdv!
Inkább a kuplungház valamelyik rögzítő csavarja alatt szokott lenni, vagy közvetlenül az indító felfogatásánál. Üdv!
Az önindító a túloldalon van, a kuplung lehet. Igazából a vezeték hossza alapján kerestem a megfelelő csavart, de nem leltem.
Ja, sokszor abból főzünk, amink van... :-)
Megjegyzés küldése