Persze tegnap még azt hittem, vicces vagyok, hogy odaírom a végére, hogy majd ma elmesélem miért nem megy. De nem vicces.
Tegnap napközben még lementem, hogy egy hidegindítást kipróbáljak. Az autó beindult, habár tény, hogy az indítási folyamat kicsit más volt, mint eddig. A szivatóra nem, vagy csak kevéssé reagált, és inkább gázzal indult. De azért beröffent, és onnantól minden fasza.
Ma reggel lekocogtam az autóhoz. Kulcs elfordít, klakk, és semmi. Nem önindít. Gondoltam akksi. Szóval legurultam, és beindítottam. De akkor olyat csinált az autó, ami eddig sosem. Szivatóval nem ment, anélkül csak kicsi gázzal, és alacsony fordulaton. Ahogy próbáltam emelni a fordulatot elkezdett dadogni, és nem menni. Ezt egészen addig csinálta, amíg teljesen be nem melegedett. Tehát van egy új hibánk. De sebaj, bejöttem vele a céghez. Leálltam a mélygarázsba. Tolatnék be, lefulladtam. És indítom, klikk, nem indít. Igen, van mégegy új hibánk. Most vagy csak valami kábel jött szét, vagy nem bírta az önindító a hétvégi egymillió indítást.
Végülis igaza van. Egész nyáron rá se néztem. Most legyen nekem is szar!
6 megjegyzés:
Ápdét: Aztán később lementünk, gyógypillantást vetettünk rá, és beindult.
Erről a szivatóról nekem egyből a testelés ugrott be, a motor és a kaszni között. Nézted már?
Persze, az indította a lavinát. A blokk testelése.
Múltkor én úgy vettem ki, hogy a negatív főkábelt saruztad újra. Vagy nem?
Nem, ott a akksi negatívról lemegy egy kábel a kasztnira a motor mögé. Ott csavar. Onnan egy másik kábel lógott csak úgy, és azt kötöttem be a motorblokkra, hogy letesteljem.
Azért mindenképp ezeket a főkábeleket nézném át először. Meg a behúzó pozitív kábelét. Az is szokott elrohadni. Mindet levenni, ha korrodált megcsiszolni, szükség esetén a sarukat is cserélni. Megnézni, hogy indításkoe jön-e áram a gyujtáskapcsolótól... A nézés is jó dolog, de a mérés célravezetőbb. :-D
Megjegyzés küldése